lauantai 3. elokuuta 2013

Kohti unelmaa!

Moi! Oon Mikaela, kohta 17, ja lähdössä vaihtoon Yhdysvaltoihin. Määränpäänä Lodi, California, ja lähtöpäivä 5.8 eli ihan kohta! Järjestönä toimii UP Education, joka on toiminut loistavasti tähän mennessä. Vastaanottava organisaatio on ISE. Kaikki paperiasiat ovat nyt kunnossa, viisumia ja lentolippuja möten. Tästä oon kyllä tosi onnellinen, koska paperisota oli aivan kamala ja meinasi moneen otteeseen hermot mennä. Onneks kaikki kuitenkin tuli tehtyä ja nyt onnellisena ootellaan lähtöä pakkaamisen merkeissä..
Alotan tän blogin pitämisen oikeestaan sukulaisten ja kavereiden takia, mutta saa muutkin lukea ihan ilomielin!

Perheen sain tietää vasta ihan äskettäin, 1.8. Lähtö tapahtuu näin nopeasti koska kouluni on alkanut jo 29.7, enkä halua jäädä paljosta paitsi.. Torstaina olin siis mökillä, ja aamulla katsoin sähköpostin kännykällä. Ilme oli varmasti näkemisen arvoinen, kun luin saapuneen viestin otsikon: "Welcome to California!" Äkkiä kotiin ja koneen äärelle, ja ettimään tietoja mistä tahansa Californiaan liittyvästä. Viesti oli tullut aluevalvojaltani, ja se oli aika epäselvä. Siinä ei edes mainittu tulevan asuinkaupunkini nimeä! Epäilykset vähän heräsivät, mutta loppuivat siihen, kun UPilta tuli soitto ja sieltä kerrottiin että isäntäperhe on löytynyt!

Lodi on siis reilu 60 000:n asukkaan kaupunki, ja sijaitsee San Fransiscosta n. 100kilometrin päässä, idemmässä. Tulevan kouluni nimi on Bear Creek High school, jossa on käsittääkseni noin 2000 oppilasta.  Eli siis monta kertaa suurempi kuin nykyinen lukioni jossa opiskelee siis reilu 300 opiskelijaa! Kouluun on miulla matkaa 10mailia, mutta saan joka päivä kyydin aluevalvojaltani joka on samassa koulussa opettajana!

Perheeseen kuuluu vanhempien (Barry ja Lori) lisäksi 3 lasta, 2 koiraa ja 2 kissaa. Hostsisaruksiani ovat Blake (17), Renee (15) ja Luke (11). Lorin kanssa olen laitellut säköpostia, mutta Reneeseen olen ottanut yhteyttä jo skypellä! Vaikuttaa tosi mukavalta tytöltä, jolla on samoja kiinnostuksen kohteita kuin minulla. Mie harrastan vaan jalkapalloa, se lentopalloo. Blaken kanssa oon vähän jutellu facebookissa. Koko perhe vaikuttaa tosi ihanalta ja ootan niin innoissani et pääsen tapaamaan ne lentokentällä maanantaina (Suomessa taitaa kyl jo olla silloin tiistai, onhan tässä aikaeroa sellaiset 10h)!

Tää oli ensimmäinen postaus, mutta varmasti myös viimeinen täältä Suomen puolelta ennen lähtöä! Tuliaisia en oo viel kerenny ostaa, mutta ne kyl hoituu tän päivän aikana! 

3 kommenttia:

Emma kirjoitti...

Toivottavasti vuodestas tulee ikimuistonen! Itse oon lähdössä 15. päivä Nebraskaan :)

http://dreamawayfromhome.blogspot.fi/
15-vuotias kokemuksia janoava tyttö lähtee valloittamaan maailmaa, tai ainakin USA:ta vuodeksi 2013-2014

Jenna kirjoitti...

Myö ainaki seurataa :)♥ + mukavaa matkaa!! t:Jenna, Janita, Ari ja Maiju

Unknown kirjoitti...

Ite oon lähdössä Michiganiin :) blondincoctail.blogspot.fi